Hunkemöller is een Nederlandse lingerieketen die in 1886 haar eerste winkel opende in Amsterdam. Een jaar later werd de 100ste winkel geopend en tegenwoordig heeft Hunkemöller z’on 800 winkels verdeeld over de gehele wereld. Naast deze fysieke winkel heeft de organisatie ook een webshop, app en vele trouwe fans.
In 2014 won Hunkemöller de titel Lingerie Retailer van het Jaar in Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. Daarnaast kregen ze ook in meerdere Europese landen de titel: Webshop van het jaar.
Visie
Hunkemöller vindt maatschappelijk verantwoord ondernemen erg belangrijk waarbij ze zich vooral richten op het verminderen van energieverbruik en afval. Daarnaast ondersteunen ze verschillende goede doelen. Verder houden ze zich aan vijf belangrijke waardes: contact houden met klanten, leuke en vooral inspirerende omgeving, gepassioneerde service en sexy producten.
Hunkemöller richt zich als merk op leuke vrouwen die positief en met volle teugen in het leven staan. Ze zijn bewust van hun gezondheid en genieten van hun sociale leven. Ze hebben een breed assortiment voor de vrouw:
- Lingerie
- (Corrigerend)Ondergoed
- Nachtkleding
- Badkleding
- Sportkleding (sinds 2012)