De winkel van ons allemaal
Daniel Ropers richtte in 1999 de eerste online boekenwinkel van Nederland op onder de naam bol.com. In de afgelopen jaren is het online winkelplatform flink uitgebreid. Sinds 2010 zijn ze ook actief in België, is het platform beschikbaar gesteld voor andere retailers zodat ‘alles’ besteld kan worden en kunnen partners ook online adverteren via bol.com. Door deze ontwikkelingen is het aantal klanten en partners enorm gegroeid en werken er inmiddel zo’n 1300 mensen bij bol.com. Bol.commers houden zich aan de afspraak, zijn eerlijk en bijzonder gedreven. Iedere dag zijn ze bezig met het verbeteren van het winkelplatform zodat het dagelijks leven van de klant gemakkelijker en leuker wordt.
Assortiment
Inmiddels heeft bol.com een breed assortiment met zo’n 15 miljoen producten:
- Boeken
- Muziek, Films & Games
- Computers & Elektronica
- Speelgoed & Hobby
- Baby, Kind & Mama
- Mooi & Gezond
- Sieraden & Accessoires
- Sport & Vrije tijd
- Kantoor & School
- Wonen & Koken
- Tuin & klussen
- Dier
Binnen het assortiment bieden ze steeds meer duurzame, alternatieve artikelen aan. ‘’Klanten zijn vrij om te bestellen wat ze willen’’, maar de webwinkel wil zijn klanten goed informeren over herkomst, productieproces en de milieu-impact zodat er bewuste keuzes gemaakt kunnen worden.
Bol.com ontvangt regelmatig de Jaarlijkse thuiswinkelaward voor Beste webwinkel van Nederland en in 2014 werd bol.com uitgeroepen tot Beste webwinkel van Europa. Het doel voor de toekomst is om het nummer één winkelplatform te worden voor iedereen die wil kopen of verkopen in Nederland en België.